reklama

Šikana môže zabíjať

Keď niekto povie slovo šikana, automaticky sa mi v hlave vybaví obraz malých sopľavých grázlov, ktorých rodičia sú príliš zaneprázdnení na to, aby si všimli, že to nie je úplne v poriadku, keď sa ich synak smeje pri tom, ako ich kocúrovi podpaľuje chvost. Keď im pani učiteľka každý tretí deň volá, že malého Ondreja, ktorý má rád knihy, už tretíkrát po sebe zavrel na záchode. Alebo mu fyzicky ublížil. Povedal o ňom, že je obyčajná troska. Že je netalentovaný. Že za nič nestojí. Že ho vlastne aj tak všetci nenávidia. A že ho bude týrať dovtedy, kým sa Ondrej nezabije.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

A čo ak sa šikana dostane ďalej ako za areál školy? Čo ak sa dostane ďalej ako končia hranice vášho mesta? Čo by ste urobili, ak by sa pol republiky prizeralo ako vás niekto verejne šikanuje? Ešte horšie. Ak by sa na to museli pozerať vaše deti, babka a váš partner. A čo ak by vás šikanoval niekto, kto má najväčší vplyv na názor ľudí?

Snažila som sa zamyslieť nad tým, aké by boli moje šance v boji proti médiám. Pani učiteľka už ma nemôže zachrániť, mame sa môžem tak akurát vyplakať v kuchyni nad kakaom a môj psychológ by pravdepodobne predal moje výpovede ešte skôr, ako by sa mi stihli sformulovať v hlave. Potom mi napadlo.. možno by ma mohol ochrániť štát. Áno, to bude ono! Štát ma ochráni!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A tak som zisťovala.. tam chráni moje súkromie jeden dohovor, tu zase nejaký pakt, hentam deklarácia, či zákon. Novinársky kódex... Pfff, tak určite! Nielen, že štát poctivo chráni moje súkromie, dokonca ma nik nemôže ani ohovárať! Nejde mi teda do hlavy ako je možné, že polovica republiky vie, aké má hentá psychické problémy, ako tamten pribral, kto je na dne, prečo niekto nosí červenú spodnú bielizeň, ako je možné že sa rozvádza, a podobne. Príde mi, že tí sopľaví grázlovia vyrástli do dospelej podoby, zamestnali sa v bulvárnych denníkoch a šikanujú a šikanujú. Strategicky. Systematicky. Prešpekulovane. A majstrovsky! Lebo ľudia to proste žerú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Absolútne odmietam názor, že ľudia zo šoubiznisu by mali byť zvyknutí na to, že niekto neustále porušuje ich základné ľudská práva. A bohužiaľ, niekedy až do ich posledného dychu.

Ak aj vy čítate bulvár a milujete všetky tie pikantérie zo života známych ľudí, prosím vás o jedno. Predstavte si, že to dievča, o ktorom píšu je vaša dcéra. Sestra. Najlepšia priateľka. Mama.

Petra Papajová

Petra Papajová

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu